راهنمای خرید کلرزن استخر

راهنمای خرید کلرزن استخر

کلر یکی از پرمصرف ترین مواد شیمیایی در جهان است. علاوه بر ایفای نقش حیاتی در تولید پلاستیک و پلیمرها، برای سفید کردن، ضدعفونی آب آشامیدنی و در استخرها استفاده می‌شود تا با از بین بردن باکتری‌ ها، میکروب‌ ها و جلبک‌‌ها، آب را تمیز و سالم نگه دارد. موضوع امروز ما در رابطه با چگونگی استفاده از این ماده برای استخرها است؟ که در ادامه به شرح کامل آن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

درباره‌ی کلرزن اتوماتیک استخر

تمیز نگه داشتن استخر بسیار مهم و طاقت فرسا است. مخصوصا زمانی که تجهیزات لازم را در اختیار نداشته باشید. خوشبختانه، امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی در هر زمینه ای به راحتی و سریع کارها انجام می شود. برای استخرها نیز راه حل ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته ای مانند پاک کننده های اتوماتیک استخر تولید شده که می توانند استخر شما را به آسانی و بدون خستگی تمیز و شفاف و دلپذیر کنند. در کنار پاک کننده های اتوماتیک، دوست عزیز دیگری به نام کلرزن اتوماتیک chlorinator استخر وجود دارد که می تواند بهترین کمک برای تمیزی استخر شما باشد.

کلر ساز اتوماتیک chlorinator استخر چیست؟

راه هایی مثل استفاده از قرص کلر و یا کلر مایع و پودری برای اضافه کردن کلر در استخر وجود دارد. اما کلرزن اتوماتیک استخر کار شما را بسیار آسانتر خواهد کرد چرا که قطعه ای از تجهیزات است که به طور خودکار کلر را در استخر شما پخش می کند. یعنی نیازی به اضافه کردن کلر به صورت مستقیم و دستی نیست و با استفاده از کلریناتور شناور یا با ریختن کلر مایع، آن را در کلریناتور اتوماتیک خود قرار دهید و به آن اجازه دهید با سرعت تنظیم شده و به صورت یکنواخت در همه جای استخرتان پخش شود.

آشنایی با انواع کلرزن های استخر

انواع مختلف کلرزن استخر وجود دارد که می تواند بار سنگین تمیز کردن استخر و کلر زدن را از روی دوش شما بردارند. لذا می‌خواهیم آنها را به همراه ویژگی هایشان معرفی کنیم تا هنگام خرید، انتخابی آگاهانه داشته باشید.

1- کلرزن شناور استخر

کلریناتور شناور که با نام تلگراف شناور نیز شناخته می شود، یک دستگاه ساده شبیه یک فنجان حاوی پک است. فنجان در اطراف استخر شناور می شود زیرا با افزودن کلر، استخر را ضد عفونی می کند. آب استخر از طریق فنجان جریان می یابد و قرص ها را حل می کند و در نتیجه استخر شما را تمیز می کند. این نوع کلریناتورها نیاز به بررسی مداوم دارند که آیا قرص‌ های کلر کاملاً حل شده ‌اند و آیا نیاز به افزودن قرص‌ های بیشتری دارند یا خیر؟ اما در کنار این استفاده از آن آسان بوده و قیمتی مقرون به صرفه دارند که این نکات مثبت می تواند معایب آن را بپوشاند.

مشاهده محصولات: شناور قرص کلر

2- کلرزن نمکی استخر

استخر آب شور از یک تولید کننده کلر نمک استفاده می کند .یعنی به جای اضافه کردن کلر به آب استخر، نمک اضافه می کنید و ژنراتور آن را به کلر تبدیل می کند .این استخر آب شور نامیده می شود زیرا نمک را در سطحی به آب اضافه می کنید که به اندازه کافی بالا باشد تا دستگاه بتواند کار کند، که باعث می شود آب ابریشمی تر شود. نمک استفاده شده در این استخرها باید خالص باشد.

حال با استفاده از مولد کلر یا همان کلرزن نمکی، نمک را به کلر تبدیل می کنید. قطعات یک مولد نمکی شامل دو بخش سلول و برد کنترل است. سلول بخشی است که نمک را به کلر تبدیل می کند. آب از سلول عبور می کند و از روی تیغه هایی که با روتنیوم یا ایریدیوم پوشیده شده اند، که فلزات طبیعی هستند، عبور می کند. آنها توسط برد کنترل شارژ می شوند که برق را تامین می کند. برد کنترل به شما امکان می دهد سطح کلر موجود در استخر را کنترل کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که کلرساز نمک خود را به یک سیستم اتوماسیون استخر متصل کرده و آن را با یک دستگاه از راه دور کنترل کنید.

3- کلرزن خطی استخر

اگر در حال خرید کلرزن اتوماتیک استخر باشید، متوجه خواهید شد دو گزینه پیش روی شما است. کلرزن خطی آفلاین- offline و کلر ساز خطی داخلی- inline که هر دو یکسان عمل می کنند و حتی هزینه یکسانی دارند. تنها تفاوتشان در نصب است و با هر نوع استخری کار نمی کنند. کلر زنی استخر مستقیماً در لوله کشی پمپ و سیستم فیلتر شما نصب می شود. از طرف دیگر، کلرساز استخر خارج از خط، با یک لوله نصب شده در کنار سیستم فیلتر متصل می شود.

توصیه می شود کلرزن اتوماتیک استخری را انتخاب کنید که برای سیستم فیلتراسیون شما مناسب باشد. برخی از این کلرسازها را می توان هم در استخرهای زیرزمینی و هم در استخرهای روی زمین استفاده کرد، در حالی که مدل های دیگر مختص یکی یا دیگری است.

نحوه انتخاب کلریناتور یا کلرزن استخر

هنگام انتخاب دستگاه کلرزنی استخر، ضروری است که موارد زیر را در نظر بگیرید تا به طور موثری برای ضدعفونی کردن استخر شما عمل کنند.

  • اندازه استخر خود را در نظر بگیرید زیرا به یک کلراتور نیاز دارید که بتواند مقدار آب استخر را نگهداری کند.
  • قبل از اینکه شروع به بررسی کنید، در مورد بودجه تصمیم بگیرید تا از قیمتی که قرار است هزینه کنید، مطلع شوید.
  • لوازم جانبی کلریناتورها را در نظر بگیرید، زیرا بر روند نصب تأثیر می گذارند.
  • اندازه کلریناتورهای استخر نیز بسیار متفاوت است، بنابراین بهتر است فضای مورد نیاز برای نصب را نیز بررسی کنید.

کلام آخر

مهم است که بدانید در حالی که برای کلرزن استخر سرمایه گذاری کرده اید، در دراز مدت و در زمان زیادی، برای نگهداری از استخرتان صرفه جویی نیز می‌کنید و به شما این امکان را می دهد تا زمان بیشتری را صرف لذت بردن از استخر تازه و کاملا متعادل خود کنید. همچنین مزیت نداشتن بوی کلر پس از ریختن قرص ها در استخر وجود دارد. بنابراین زمانی که صحبت از صرفه جویی به میان می آید، سرمایه گذاری بروی یک کلریناتور استخر ارزشمند خواهد بود.

گردآوری: damastar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *