نکات مهم هنگام خرید دیگ شوفاژ

نکات مهم هنگام خرید دیگ شوفاژ راهنمای انتخاب دیگ چدنی موتورخانه

هر زمان که برای خرید چیزی ارزشمند و کارآمد مثلا خودرو یا خانه و یا چیز دیگری برنامه ریزی می کنید، نکات و فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. همین امر هنگام خرید دیگ چدنی شوفاژ جدید نیز باید در نظر گرفته شود. نکات مهم هنگام خرید دیگ شوفاژ می‌تواند بسته به بودجه شما، اندازه موتورخانه، تعداد واحدهایی که میخواهند استفاده کنند و حتی محل قرارگیری دیگ تغییر کند. از دیگر نکات اصلی، مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی است.

اما نترسید از خرید! چرا که این راهنما اینجاست تا شما را از دردسر انتخاب دور کرده و در مورد انواع موجود دیگ شوفاژ صحبت کند تا بتوانید مناسب ترین را انتخاب کنید.

انواع دیگ شوفاژ موجود در بازار را بشناسید

1- دیگ شوفاژ چدنی

دیگ شوفاژ چدنی متداول ترین نوع دیگ در موتورخانه ها است که حرارت خود را از سوختن ماده سوختنی در مشعل می گیرد که باعث می شود که سیال داخل دیگ چدنی داغ بشود. ساختار و مونتاژ آن به صورت پره ای بوده که بین پره های انتهایی و وسطی تفاوت وجود دارد اما تمامی پره های وسطی یکسان هستند. همچنین در مقابل شرایطی چون رطوبت و اکسید شدن مستحکم هستند.

برای خرید و استعلام قیمت دیگ شوفاژ چدنی با دما استار تماس بگیرید.

دیگ شوفاژ چدنی در قسمت تاسیسات موتورخانه

دیگ چدنی همانطور که از نامش مشخص است از چدن خاکستری ساخته شده که تعداد پره های دیگ بسته به ظرفیت حرارتی آن تعیین می شود. در صورتی که ظرفیت گرمایشی زیادی نیاز است، از تعداد پره های بیشتر در ساخت دیگ استفاده می کنند.

2- دیگ شوفاژ فولادی

دیگ فولادی هم از نامش مشخص است که از ورق های فولادی ساخته شده و در دو نوع زیر در بازار موجود است.

  • آب در لوله: که به جای آتش داخل لوله ها آب جریان دارد.
  • آتش در لوله: گازها و حرارت ناشی از احتراق ماده اشعال از داخل لوله ها می گذرند.

3- دیگ چدنی MI3

دیگ چدنی MI3 ساخت شرکت معتبر و با سابقه لوله و ماشین سازی ایران است. جنس چدن و مواد به کار رفته در این دیگ باعث شده تا راندمان بالایی داشته باشد. از دیگر مزیت های دیگ چدنی MI3  این است که دارای 5 سال گارانتی شرکتی بوده و در انواع مختلفی تولید می‌شوند.

که از انواع مدل‌های دیگ‌ چدنی ام آی تری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیگ چدنی MI3 مدل S
  •  دیگ چدنی MI3 مدل M
  • دیگ چدنی MI3 مدل S90
  • دیگ چدنی MI3 مدل M90
  • دیگ چدنی MI3 مدل L90
  • دیگ چدنی MI3 مدل هایپر

4- دیگ چدنی شوفاژکار

بویلر چدنی شوفاژکار از جمله پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌ها بازار ایران است که هم به کشورهای جهان صادر می‌شود و هم سری‌های آن توانایی تولید انرژی سیالات تا 105 درجه سانتی‌گراد را دارد. برای خرید دیگ چدنی شوفاژکار با ما تماس بگیرید.

نکته دوم

دیگر ملاحظات مهمی که هنگام خرید دیگ شوفاژ باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر میشود:

دیگ شوفاژ را در اندازه مناسب انتخاب کنید

توجه کنید وقتی که در مورد اندازه دیگ صحبت میشود، به ابعاد فیزیکی آن اشاره نمیشود. بلکه در مورد خروجی انرژی گرمایی آن (بر حسب کیلووات اندازه گیری) باید بحث شود. شما باید مطمئن شوید که قدرت گرمایشی کافی را دارید، بنابراین اگر به فکر تغییر زیربنای خود یا گسترش خانه خود در آینده هستید، این را در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید اکنون دیگ خود را بزرگ کنید تا جبران شود.

حواستان به هزینه کردن باشد، لزوما ارزانی بهترین گزینه نیست

یک دیگ شوفاژ ایده آل می تواند تا 15 سال دوام بیاورد، بنابراین بسیار مهم است که دیگ بخاری را انتخاب کنید که تا این مدت بدون تعمیرات بیش از حد و غیر ضروری بتواند دوام بیاورد. پس اینجا است که باید تصمیم بگیرید پول خود را می خواهید چگونه برای گرمایش منزل خود خرج کنید. دو انتخاب دارید:

  1. یا برای یک محصول با کیفیت بالا با بسته های گارانتی عالی، هزینه بیشتری را تقبل کنید
  2. دیگ شوفاژ ارزان و غیر قابل اطمینانی را تهیه کنید که هزینه تعمیرات مکرر را همراه با استرس بیشتر متحمل می شود

دانستن اینکه از کجا دیگ شوفاژ بخرید مهم است

زمانیکه تصمیم میگیرید به سراغ خرید دیگ شوفاژ بروید و میدانید که قرار است چقدر برای آن هزینه کنید، می توانید خرید را شروع کنید. اما موضوع مهم رفتن به سراغ ارائه دهنده های معتبر با برندهای شناخته شده است که انواع  لوازم، قطعات و تجهیزات تاسیسات حرارتی، برودتی و تهویه از بهترین برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب در خود جای داده اند.

در نهایت

در هر خریدی، همیشه جوانب مثبت و منفی وجود دارد. این در مورد سیستم دیگ ها و بویلرهای آب گرم شوفاژ که در موتورخانه ها یا شوفاژخانه های ساختمان ها نصب می شوند نیز صدق می کند. تنها نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که موردی را انتخاب کنید که بیشترین مزایا را دارد و بهترین نیازهای شما را برآورده می کند.

هر چند که در این محتوا به انواع دیگ شوفاژ و فاکتورهای لازم هنگام خرید اشاره شده است اما اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستید، مجموعه دما استار با بیش از 15 سال تجربه در این صنعت می‌تواند به شما مشاوره صادقانه برای بهترین سیستم گرمایشی ارائه دهد. همچنین پیشنهادات و سوالات مورد نیاز خود را می توانید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

گردآوری: دما استار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *